Konkurz podniku vždy nemusí byť tá horšia možnosť

Autor: Juraj Danielovits | 3.5.2015 o 22:31 | (upravené 3.5.2015 o 22:44) Karma článku: 6,08 | Prečítané:  499x

V kauze Váhostav sa politici predbiehali v riešeniach, aby súkromná firma neskončila v konkurze. Samotný bankrot však nemusí byť pre veriteľov a zamestnancov nevyhnutne horšou možnosťou, než záchrana úpadcu.

Bez ohľadu na politickú príslušnosť sa predstavitelia koalície i opozície zamerali na jedinú cestu. Ako v rámci prebiehajúcej reštrukturalizácie pomôcť uspokojiť pohľadávky drobných veriteľov. Všetky riešenia tak nevyhnutne viedli cez získanie dodatočných zdrojov, či už od bánk, štátu, alebo samotného úpadcu. V neposlednom rade, nech by už reštrukturalizácia dopadla akokoľvek, vždy bola jej nepriamym a možno aj nechceným dôsledkom záchrana a pokračovanie podnikania Váhostavu-SK, teda firmy s podivným vlastníckym pozadím a pošramotenou povesťou.

Nepochybne je priama pomoc podvedeným živnostníkom dobrými politickými bodmi, treba si ale uvedomiť, že by stačilo dodržiavať zdravý rozum a platné konkurzné zákony.

Ak už manažéri stavebného gigantu vyrobili dlhy, ktoré nie sú schopní uhradiť ani spolovice, mala ísť firma jednodznačne do konkurzu. Reštrukturalizácia má za cieľ zachraňovať a pomáhať tam, kde to ešte ide. A to rozhodne nie je tento prípad.

No a v čom je vlastne ten konkurz takým strašiakom? Konkurzný správca predsa nemusí rozpredávať Tatrovku po Tatrovke, lešenie kus po kuse, ako si azda mnohí predstavujú. Zákon mu umožňuje predať celý podnik vkuse. Váhostav má predsa svoju tradíciu, bonitné vysúťažené zákazky od štátu, zazmluvnených dodávateľov aj odberateľov. Jediné, čo mu chýba, sú peniaze. A presne tie by bolo možné získať predajom podniku vcelku. Áno, isto by cena nebola uspokojivá pre doterajšieho vlastníka, určite by však stačila na úhradu dlhov vo výške 100 %. A kto by Váhostav kúpil? No ktokoľvek, kto by mal záujem pokračovať vo vysúťažených zákazkách na výstavbe diaľnic. Pre takú Skansku by tento samotný fakt mal cenu zlata.

Jediný, kto by pri konkurze Váhostavu prehral, by bol Juraj Široký, lebo by o firmu prišiel, dokonca pod cenu. A to žiaľ asi nevyhovuje nikomu zo súčasnej politickej elity.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?